Nedanstående priser och villkor gäller till dess nya presenteras på jensendrift.se eller som längst till 2025-12-31

PRISLISTA 2025-01-08
Generellt timpris för:
Fastighetstekniker / Servicetekniker under 2025 är 450:-/h exkl moms = 562,5  :-/h inkl moms
Servicebil debiteras på varje order med 495:- exkl moms = 618,75 :-/h inkl moms
Påslag på material & entreprenörsfakturor: 12%
Andra priser kan gälla beroende på tecknat avtal eller annan skriftlig överenskommelse.

FÖRSÄLJNINGSVILLKOR 2025-01-08

 

Ett utdrag ur ovanstående försäljningsvillkor:

  • Då en beställnings genomförts, har man med automatik godkänt samtliga priser och villkor rörande den beställda tjänsten.
  • Alla beställningar som inkommer till vår kundservice går efter principen att beställare är betalare såvida inte informationen finns att tillgå i form av fastighetsägarens insända gränsdragningslistor eller att han/hon meddelar annat direkt till oss via mail, brev eller telefon.
  • Vid fysisk faktura tillämpas faktureringsavgift om f.n. 35:- ex moms.
  • Om ROT-avdrag: Vi tillämpar ROT-Avdrag. För att utnyttja ROT-avdrag så måste det meddelas i samband med beställning.
    Det vi behöver är: Fullständigt namn, personnummer, adress inkl lgh nr (ex 1101), Brf org nr samt fastighetsbeteckning.
  • Vid nyttjande av ROT-Avdrag tillkommer 200kr ex moms i administrationsavgift.
    Om privatpersonen kommer i efterhand, efter utfört arbete och begär ROT-avdrag, så kommer vi ej att hantera detta.
  • Löpande timdebitering gäller för alla arbete. Vi debiterar faktisk körtid till & från arbetsstället samt även tid för uthämtning av material hos leverantör. Kostnader för parkeringsavgifter debiteras alltid kunden.
  • Allt material köps in hos våra ordinarie grossister och all debitering sker löpande i enlighet med leverantörens bruttoprislista, såvida annat pris inte överenskommits skriftligen vid beställning. Leverantörsfakturan kan ej begäras ut av kund.
  • Garanti lämnas på allt material & arbete i enlighet med materialleverantörens villkor. Maximal garantitid är 12 månader.
  • Beställt material kan innan montering avbeställas till en returavgift om 20%. Specialgods/beställningsvaror går ej att avboka.
  • Om garanti skall åberopas förutsätter det att kunden bereder JENSEN tillträde för åtgärd.
    Vi påbörjar garantiåtgärd inom 3 arbetsdagar från anmälan per telefon till kundservice.
    Vidare gäller att kunden inte själv eller genom ombud låtit ändra eller modifiera i installationen.
  • Ingen garanti lämnas på varesig arbete och/eller material om kunden själv köpt in material eller delar därav.

Anmärkningar mot faktura skall göras inom 8 dagar från fakturautskrift och skall alltid göras skriftligen via brev eller mail.